Salgs- og leveringsbetingelser
1. Generelle betingelser
Disse salgs- og leveringsbetingelser er gældende, når du som privatperson eller erhvervsdrivende køber varer på Gadero.dk.
Ved din bestilling af varer accepterer du salgs- og leveringsbetingelserne.
Når du foretager et køb, indgås der en aftale mellem dig og
Gadero ApS
Cvr.nr. 43081098
Parallelvej 15
8620 Kjellerup
Kundeservice: Telefon 69912964 (hverdage 9.00-17.00)
E-mail: info@gadero.dk
2. Pris på produkter
Prisen på de enkelte produkter fremgår af hjemmesiden, i indkøbskurven og af ordrebekræftelse/faktura.
Alle priser er inklusiv moms og afgifter.
Hvis prisen på et produkt på hjemmesiden er forkert, og du vidste eller burde vide dette, gælder prisen eller oplysningerne ikke for det pågældende produkt. I et sådant tilfælde vil vi kontakte dig hurtigst muligt.
Prisen på et produkt indeholder ikke leveringsomkostninger, idet disse afhænger af antal af varer, type, vægt og volumen.
Ved indtastning af en bestilling vil leveringsomkostningerne fremgå af indkøbskurven, inden du foretager endelig bestilling.
3. Betaling
I indkøbskurven kan du se den samlede pris for dit køb inklusiv moms, afgifter og leveringsomkostninger.
Du kan bruge følgende betalingskort på Gadero.dk:
Dankort/VISA Dankort
VISA/VISA Electron
Mastercard
Du kan også betale via bankoverførsel.
Når du godkender et køb og anvender et betalingskort, reserverer vi beløbet på betalingskortet, men vi trækker først pengene, når varerne afsendes til din valgte leveringsadresse.
Vi tager ikke noget kortgebyr for betalingen.
Din betaling vil via vores samarbejdspartner på området blive gennemført på en sikker og krypteret forbindelse, så dine betalingsinformationer ikke er tilgængelige for uvedkommende. Gadero ApS har ikke adgang til dine betalingsoplysninger, og gemmer derfor heller ikke disse.
4. Ordrebekræftelse/faktura
Når du har gennemført din ordre, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail. Du vil blive oplyst om bestilte produkter, pris og leveringstidspunkt.
På tilsvarende vis vil du modtage en faktura fra os, når din ordre afsendes.
Gadero ApS forbeholder sig ret til at annullere en ordre, hvis vores leverandør/producent ikke er i stand til at levere de bestilte produkter indenfor en rimelig leveringstid.
5. Levering
Vi leverer i hele Danmark, dog kun til øer, der er tilgængelige via en bro. Vi leverer dog gerne til nærmest havn.
Gadero ApS afgør alene fragtmetoden ud fra vægt og volumen på de varer, du køber. Som udgangspunkt leveres vore produkter med stor lastbil og til kantsten. Lastbilen kan kun køre på fast underlag, og arbejdsbredden er 7 meter. Er din adresse ikke tilgængelig for en sådan lastbil? Tag da kontakt med os her.
I sidste ende er det chaufførens vurdering, hvor pakken kan aflæsses mest forsvarligt. Afmærk gerne velegnet område på forhånd.
Vi anbefaler, at du oplyser dit mobilnummer, når du opretter en ordre, så fragtfirmaet kan kontakte dig angående levering. Leveringstidspunktet meddeles via mail og/eller SMS.
Skulle ordren undtagelsesvist blive opdelt i to eller flere på grund af leveringsproblemer, dækker Gadero ApS de ekstra leveringsomkostninger.
Når du modtager din ordre, anbefaler vi dig, at du hurtigst muligt kontrollerer, at det leverede stemmer overens med ordrebekræftelsen og i tilfælde af afvigelser, kontakter Gadero ApS’ kundeservice på telefon 69912964 (hverdage kl. 9.00-17.00) eller e-mail info@gadero.dk hurtigst muligt.
Er der skader på emballagen, anbefaler vi, at du påpeger dette over for fragtmanden, underskriver fragtbrevet med ”skadet”, gerne tager fotos af den beskadigede emballage inden åbning, og hvis der tillige er skader på de leverede varer, kontakter kundeservice på ovenstående telefonnummer.
Du er selv ansvarlig for bortskaffelse af al emballage til de leverede produkter.
For leveringstider og fragtomkostninger, klik her.
6. Annullering af ordre/fortrydelsesret
Du kan helt frem til levering annullere din ordre ved henvendelse til kundeservice uden konsekvenser.
Du har også en fortrydelsesret på 14 dage fra levering af varen i henhold til Forbrugeraftaleloven, hvilket betyder følgende:
Du har ret til at træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for 14 dage.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en af dig angiven tredjemand, dog ikke transportøren, får varen i fysisk besiddelse. Levering på din bopæl medfører, at varen er i din fysiske besiddelse.
For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde købet i en utvetydig erklæring på e-mail til vores kundeservice. Erklæringen kan f.eks. have følgende ordlyd:
”Jeg ønsker herved at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med nedenstående ordre
Ordrenummer
Bestillingsdato
Modtaget dato
Dit navn og din adresse
Din mailadresse
Dato for afsendelse af fortrydelsesret”
Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelsesretten inden fortrydelsesretten er udløbet.
Hvis du udøver din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit valg af specifik leveringsform eller omkostninger til genlevering) uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde aftalen.
Vi gennemfører en sådan betaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges der intet gebyr som følge af tilbagebetalingen. Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen retur, eller indtil du har fremlagt dokumentation for at have returneret varen, alt efter hvad der er tidligst.
Du skal returnere varen til eller aflevere den på vores adresse på Parallelvej 15, 8620 Kjellerup uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor du har informeret os om at du ønsker at udnytte fortrydelsesretten. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varen inden udløbet af de 14 dage.
Du skal selv afholde omkostningerne i forbindelse med returnering af varen.
Du hæfter kun for en eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering end hvad der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskab og den måde, varen fungerer på.
7. Mangler ved varen
Vi bestræber os hos Gadero ApS altid at levere førsteklasses kvalitetsvarer, men en sjælden gang imellem er der fejl ved en vare.
Du har i henhold til Købeloven 2 års reklamationsret for oprindelige mangler, men hos Gadero ApS går vi skridtet videre og giver dig en decideret garanti på vores vare, der løber ved siden af din reklamationsret og dermed giver dig en bedre retsstilling end Købelovens reklamationsret.
Du kan læse mere om vores garantibetingelser her.
Nægter Gadero ApS af den ene eller den anden grund at dække en reklamation fra dig, har du mulighed for at indgive en klage til Forbrugerklagenævnet via Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Det kan du læse mere om på www.naevneneshus.dk. Det er en forudsætning for at klage, at varen har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.
Uanset ovenstående kan eventuelle tvister også indbringes for de danske domstole.
8. Særligt ved salg til erhvervskunder
Punkt 6 og 7 i disse salgs- og leveringsbetingelser gælder ikke for erhvervskunder.
Ved levering skal erhvervskunder straks foretage en sådan undersøgelse af den købte vare, som ordentlig forretningsbrug kræver. Hvis den erhvervsdrivende vil påberåbe sig en mangel, skal den erhvervsdrivende straks give Gadero ApS besked. Reklameres ikke som anført mistes reklamationsretten.
Ved en mangel kan Gadero ApS frit vælge at udbedre manglen eller foretage omlevering.
Gadero ApS’ erstatningsansvar ved salg til erhvervsdrivende er begrænset til købsprisen for varen, idet omfang andet ikke følger af ufravigelige regler om produktansvar.
9. Privatlivspolitik
Du kan se vores privatlivspolitik (GDPR) her.